2013/01/07

sista dan på sista jullovet



Igår började dagen med att försova sig, gå upp, ta med frukosten på 3an och njuta av den fina söderutsikten under tiden. Passade på att byta lite julklappar före jobbet!

Sen så var jag på Fridhemsplan alldeles för tidigt så gick för att uppdatera mitt eyelinerförråd. Det här är min favorit(icke-secondhand)affär sakeråting på Sankt Eriksgatan. Det mesta kostar mellan tie o tjugu kroner, och de har bland annat världens billigaste (+bästa) eyeliner. Men mer till det snart. Till min stora fasa möttes jag av stora gula skyltar. Den ska stänga!!! För ägarn ska gå i pension! Efter typ 25 år! Blev så himla ledsen!!! Lite bra var ju ändå 50% på allt. Men gick omkring och kunde liksom inte riktigt glädjas. Och i kassan försökte jag föreslå lösningar för henne. Föreslog nästan att jag kunde ta över, sen insåg jag att jag inte har så mycket pengar. :( Det var superdeppigt. Hon sa att nu ska de öppna en teknikaffär där. Blä.                  






Så handlade 240 hårnålar, 3 eyeliners (var ju tvungen att bunkra upp. Vet inte vad jag ska ta mig till när de tar slut) och 12 papiljotter för 47 kronor.
Å nu till det bästa: jag hittade den här eyelinern för 7 månader sen kanske, och har nog använt upp nästan två under den tiden. Det är alltså en flytande eyeliner, som man ba drar på och så sitter den som ett smäcki flera dar om man vill. Ibland flagnar den längst in i ögonvrån men men. Men hör och häpna, det tar inte slut där! En dag drog jag lite i det lilla plastiga silverlocket och upptäckte en fast kajal! I locket! En uppfinning utan like helt enkelt.












Bild från förra veckan före baba tror jag.
Iphone3-kvalli, som på allt annat förstås.
Men såpass snygg kan man alltså bli!
Så pass på, ni har till sista januari på er.
Sju kronor bör den kosta nu. Fast jag kommer nog ha länsat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar